söndag 5 april 2009

Vårsol...Chili...Glögg...

Bilder från lördagens långpromenad tillsammans med Åsa, Tobbe och lille Nils.


Sjukt fin svan. Fin bild också om jag får säga det själv.



Girig jävel. Åt till slut ur handen på mig. Jag fick retirera. Som alla svenskar är jag ju lite rädd för vår egna "great white".




Sen poserade hon ganska stiligt. Hon förstod min trängda situation och brännviddsproblematik och kröp ihop fint så hon rymdes i sökaren...



Även Åsa poserade, som vanligt med ett glas rosévin i handen. Ivar hade just smällt i sig vidriga pannkakor så även han var nog lite groggy i vårsolen.

klicka på bilderna om ni vill se större...


Sen handlade vi ingredienser för att ge oss på en ny tolkning av matlagningens absoluta återvändsgränd. Eftersom en liten apetizer i form av fajitas kändes rätt så baserades anrättningen på innanlår. lite lyx, men skönt o slippa vara inne o koka fler timmar än nödvändigt i värmen.




Om ni verkligen vill ha en proteinstinn upplevelse med en dessutom närmast magisk tillagningsprocedur så testa receptet ovan. Men följ det strikt. Allt annat blir bara skit. De skumma chilifrukterna hade jag fått från Stella. Hon hade köpt dem i mexico på nån marknad. Har ni inte vägarna förbi mexico kan ni åka till ICA NK. De har grymt sortiment på chilifrukter. Det behövs inte så många för att få sprutt. En del av dem kan ni kanske hitta i förorten också. Men sist jag var i tensta och kollade var det si och så med just de prylarna. Sen utgår jag ju ifrån att alla som läser detta antingen jobbar eller bor (eller både och) i STHLMs innerstad. Och tid är ju pengar. Fast å andra sidan: Köp era jävla chilifrukter var ni vill! Jag skiter totalt i det. Bara ni ser till att skaffa rätt grejer. 

Eftersom Maträtter med mycket kött och chili kräver öl (och vin) så hedrade min lilla familj bolaget med ett besök idag (läs igår). Ivar livade upp stämningen genom att klirra en flaska glögg. (!) Självklart skällde vi ut dem för att de inte hade flyttat undan dem. Det är ju snart påsk. Så jävla onödigt att de skulle stå framme så han kan slå sönder dem, eller hur?


Men Ivar tyckte det var skoj, det är väl viktigast. Han uppskattade även deras upptorkningsprylar. (bilden)

Sen var det Chili, Robinson cigaretter etc..

dagens låt. Vårkänslor.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar