torsdag 16 april 2009

Dragon House pt 1.

Detta blir mitt första inlägg om min favoritkrog numero uno.

Alldeles nyss satt jag där med min iskalla Asahi och väntade på min trefärgade kyckling och frasiga biff som skulle bäras hem.
Sitter där och stirrar på alla gäster. Som vanligt är det en salig röra och jag blir alltid extremt nyfiken på vilka alla är. Det inträffar aldrig på Judit och Bertil eller liknande hak eftersom man där vet vilka alla är utan att ens se efter. Men på dragon House är det ALLTID någon eller något speciellt man lägger märke till.

Så, när jag sitter där med helgens första (ni vet hur god den är) kalla så kommer en ung kille, kanske 13-14 år gammal och ställer sig brevid mig och försöker nå uppmärksamhet hos någon av de tre servitörer som står bakom baren. Eftersom servicegraden på ovan nämnda hak är minst lika exotisk som maten så hjälper jag till slut grabben genom att ropa på någon som kan hjälpa honom. Då vänder han sig lite mot mig. Han är rödlätt, ser snäll ut. Han har svarta Jeans och en svart T-shirt som är tryckt med orden:

LOJALITET

HEDER

TYSTNAD

inget mer. Ingen bild eller nåt på ryggen. Så jag frågar honom.

-"Vad betyder den där T-shirten?"

Han svarar

-"jag vet inte, min mamma har köpt den åt mig."

Sen fick han sitt vatten och lommade iväg.
Jag KAN inte sluta tänka på vad det kan vara för något. Låter som något kriminellt. Eller som något nån elitsoldat eller fallskärmsjägare har som motto. Men mest låter det så sjuukt kriminellt. Men det fanns liksom inget annat. Och hans mamma har köpt den. Nån som vet? Jag har försökt göra det man alltid gör såfort man tänker på något mer än 10 sekunder, dvs googlat. Men hittar inget. Lojalitet och heder kunde vara vilket scoutkompani som helst. Men tystnad?

Maten var såklart grymt bra. Återkommer till det.

Ivar har idag varit helt bananas.
Men det kan ha att göra med att jag stick i stäv mot allt jag lovat (here we go again) fann mig själv, stående i björns trädgård, omgiven av missbrukare, matandes Ivar med Pölsemannen-korv. Fyfan vilket lågvattenmärke som pappa.




Det beteendet förklaras med bilden ovan. Där ses Ivar med sina fyra olika varianter på lunch som han just vägrat äta tidigare samma dag. klicka för att förstora.

Nåja, imorgon är den första dagen på resten av mitt liv. Då skall jag och mitt nya stora fina objektiv ut på stan. Ivar skall slippa mig några timmar.

Dagens låt, detta är bara så sinnesjukt bra.



Desultory´s "forever gone" var den första dödsdemo jag köpte. (och en av de bästa) låter lite som LG på sången på detta spår...

2 kommentarer:

  1. SÅÅÅÅ skönt att du får det 4 ggr värre. Minns fortfarande din spydighet om saftens vara eller inte. Det var väl ungefär så jobbigt vi hade det. hirr hirr. Luncherna såg ju dessutom ut som det var lite jobb bakom! Grabben behöver svälta lite, inte pölsemannens korv om du frågar mig.

    Tröjan lät verkligen skum...

    SvaraRadera