torsdag 2 april 2009

Spola och fäll ner locket. please.

Att man anar oråd när ens lilla odåga plötsligt är helt tyst känner alla föräldrar till.
Här ser man vad som hände när jag häromdagen stod och pulade i köket lite och så blev det plötsligt helt tyst. Inga grymtanden eller jollranden. Bara tyst. Det brukar betyda att Ivar försöker trycka ett finger i ett eluttag. Men nej. (han fällde upp locket själv) Troligen delar han sin fars förtjusning i kissochbajshumor.



lovely, hela handen i det där sköna, blöta.


Busted.

F.ö har dagen varit grym. Trevlig lunch med Anna, dito häng med Stella + lille Gustav. Kan konstatera att jag kommer tillbringa en hel del tid framöver i mina gamla hemkvarter i vasastan.

Jag kan även konstatera att om de där städtanterna på TV4, som man brukar garva åt när de städar hemma hos en massa knäppgökar, skulle vända i dörren om de nu trädde in i vårt hem. Fy fan. Men de är välkomna. Vårt badkar såg ut precis som man kan vänta sig när man dagligen badar en lite kille med en massa babyolja i vattnet och säger att man skall rengöra det "imorgon". Nu har jag skrubbat det med avfettning och scotch Brite eller vad det heter i 25 minuter och det ser fortfarande allt annat än inbjudande ut. Snarare som Buffalo Bills badkar i När lammen tystnar. Någon som sett Gummo? Om inte så är det lite deja vu på den här bilden...(se filmen, bara förtexterna gör den mödan värd.)



Mer imorgon, jag skall ägna ett par minuter åt mitt försummade PS3 nu. Killzone, here I come.
Natti.

oj, höll på att glömma, dagens filmsnutt. Har varit mycket klagomål att jag postar "oväsen", så idag varvar vi ner och kör bara lite retro barnprogram...

2 kommentarer:

  1. Älska sesame street. Minns inte det där avsnittet.

    SvaraRadera
  2. det gör jag, grymt avsnitt, grym låt

    SvaraRadera