onsdag 1 april 2009

Moderna Museet - Paradiset.

Succé med maten. Ivar smällde i sig 6 skalade fiskpinnar. Hans favoriträtt just nu. 





Kvart i tre kom vi till slut iväg.  Målet var Moderna Museets/arkitekturmuseets lekrum till Ivar och en perfekt kaffe till mig.  På färjan dit såg Ivar sin första Goth. Han tog det rätt bra. (osäker på den exakta defenitionen, kan ha varit någon sorts emo-rejvare också)























Att hänga i olika museers lekrum är f.ö the shit. Har tillbringat mycket tid på Nationalmuseum, Stadsmuseet men Moderna/arkitekt är helt klart the plejs to be.









Dagens fundering : Varför är mammor med barnvagn de enda som fnyser och är otrevliga mot mig och Ivar?

Alla annars är gulliga och trevliga. Vissa jollrar med Ivar, vissa nickar och ler förstående när man är i vägen eller täpper till en rulltrappa. De flesta farsor med vagn nickar i samförstånd. Gamla tanter och farbröder skiner nästan alltid upp. Men morsor med vagn. Shit alltså. Ta ett lavemang eller nåt. Ok att ignorera, det är helt ok, det har jag själv gjort mot nästan alla levande ting i vår stad i 20 år. Det kallas att att vara stockholmare och är förenligt med god etikett. Andra kallar det drygt. När man däremot interagerar med andra får man fan bjuda till lite tycker jag. Men bortsett avskummet vid slussen som knappt släppte in mig i hissen så har dagen varit precis så underbar som jag hoppats.

1 kommentar:

  1. Grymma bilder och skön blogg!
    Gabriel
    http://londongabriel.blogspot.com

    SvaraRadera