onsdag 8 april 2009

Träning. - Hoppas vassen växer hög i år.

När ivar låg i mammas mage så måste någon sorts länge efterlängtad hormon ha triggats i min sedan länge blekfeta kropp. Jag har hört att andra upplevt liknande saker.

Jag kände att Bebisen inte skulle få komma ut, se mig och tänka: Fy fan vilken sunkig farsa, han ser ju sjukt slapp ut."

SÅ jag tränade, och tränade. Jag kollade statistiken på world class och snittade 3.3 pass i veckan under det sista halvåret av graviditeten. Och jag var såpass inne i det att jag faktiskt gjorde armhävningar (!) på BB pga abstinens. De ni.

Idag har jag fått den här boken levererad.



Skratta och håna mig ni bara. Gör det. Bara workout-videon som fattas, eller hur?

Närå, men ärligt, hajja 30årskrisen på tjack när man köper paolo robertos träningsbok. Dessvärre är det väl förenligt med någon sorts mognad att dessutom stå för det? Planen är dock att köra enligt den när Ivar slaggar på förmiddagen. Det borde göra underverk för min hälsa. Jag trodde den ökade promenaddosen parat med att lyfta honom (Ivar, inte Paolo) 2569 ggr per dag skulle öka förbränningen en smula, men troligen har mina hyffsat regelbundna lunchpass bjudit mer ansträngning än att lyfta latte-armen och gå omkring med krökt rygg böjd som nån quasimodo över Ivar när han försöker dodga mig för att komma åt något slemmigt att stoppa i munnen.

Gympassen är ungefär lika många som förr, men inte riktigt ändå. Det är det som är retligt. Så där skall jag komplettera med boken. Så vad tycker jag om boken? När jag bläddrade igenom de första sidorna så kände jag mig inte så ball. Varken armhävningar eller upphopp har jag behövt instruktionsbok till förr, men andra halvan innehåller en del grejer som jag inte sett tidigare faktiskt. Dessutom så genomsyras boken av Paolos mycket ödmjuka attityd och det är ju lite kul. Sen är det olika "kvartarna" rätt smarta. Blir sjukt trött bara av att läsa om det. Imorgon skall jag börja. Idag var jag tvungen att blogga om det nämligen.

För er som själva har barn men inte vill betala varken gymkort eller paolo-bok så rekommenderar jag dessa övningar. Det är Gavin Mcinnes som är intstruktör. Och faktiskt, han delar mycket av Paolos ideer...



Även självförsvar kan man tydligen träna hemma med sina kids.




När man tränar skall man lyssna på nåt med bra träningspepp. Jag brukar köra House eller techno faktiskt. Men hellre Satyricon, K.I.N.G. Mäktig titel. Mäktigt spår.

1 kommentar: