tisdag 28 april 2009

Äcccklllliiggt!

Hej trogna läsare.

Att jag varit kass på att uppdatera har många orsaker, främst styrelsemöten i brf:en, barnkalas och bakfylla. Men även på att andra viktiga bloggar ibland trollbinder mig. Återkommer till vilken längre ner...

I somras, när vi skulle grilla majskolvar så hade vi lyckats bära hem denna skönhet. . 


KLICKA för att förstora, det ser inte nice ut.


Det skapade en hel del äckel och ramaskrin, föga anade jag att det faktiskt säljas på burk, som delikatess!!!


Muuuums. 

Sjukt kul o lära sig saker så här långt i efterhand, kul också att jag tog lite bilder på "det". Men låt mig säga såhär; nästa gång jag råkar ut för en majskolv som ser ut som ovan så kommer jag inte äta det. Jag kommer däremot i utförliga ordalag berätta för sällskapet att det rör sig om en delikatess i mexiko och att de borde smaka. Och ingen kommer tro mig. Var det någon av er som visste om detta? Jag trodde det var vi carnivorer som hade de äckligaste fasonerna vad gäller mat. Men detta tar priset.

Tack till Mattias för tipset. 

Eftersom denna utsökta delikatess säljs i mexico så blir det mexar-music idag.



Det är kanske inte superbra. Men Shane Embury på bas gör det oumbärligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar