tisdag 14 april 2009

Det som göms i snö...

Att dela hem med en liten person som river och sliter i ALLT som inte är väggfast har sina sidor.  Oftast skapar det arbete i form av städning eller diverse livräddningsaktioner från lösningsmedel, eluttag eller vassa saker. Eller tvärtom, att man vill rädda sin älskade kamera, dator eller limiterade Brutal Truth 7" från att först lösas upp i rikligt med saliv för att sedan knycklas ihop eller krossas. 

Men häromdagen när Ivar rensade bokhyllan så hittade han en guldklimp jag totalt glömt bort att jag ägde.


klicka på bilden för att se skönheten i grafisk form när den är som bäst.

Nu har jag ju gasspis och så, men micron går ju på elektricitet...

I boken, som är utgiven av Föreningen för elektricitetens rationella användning står bl.a att man skall försäkra sig om att eventuell svamp som tillagas med elspis verkligen är ätlig innan husmodern fortskrider med arbetet...

Recepten är underbara. "studentsill", exempelvis beskriver hur man rensar feta saltsillar. Undrar hur många studenter som gjort det sista decenniet?

Även Ivar var nöjd med fyndet, tyvärr slutade den här fotosessionen med en faceplant sekunden efter då Ivar inte riktigt lärt sig att klättra neråt.


ps. kul o se att alla besökarna är tillbaka efter påskhelgen..vilka är ni?

ps 2. Höll på att glömma! Dagens musik... Håll till godo. Vi kör mat-tema. och ett bonustrack.



Macabre är bara för svincoola. Har en vinyl med dem och har aldrig lyckats lura ut om den skall gå på 45 eller 33rpm. (står inte på) Men det verkar som om den är så snabb som jag knappt vågat tro nu när jag checkar dem på nätet. Jizzez vad han kan smattra baskaggar...

2 kommentarer:

  1. Haha, den där boken är helt underbar, hittade ett ex hos min syster och skrattade länge.

    SvaraRadera
  2. Var rädd om den. Boken alltså. Skivan vet jag inte riktigt. Känns som trumskinnet inte riktigt hinner med. Iofs kul att höra, men var tar tyngden vägen?
    Nåväl. Bra text, och kul klipp.

    SvaraRadera