måndag 11 maj 2009

sportlov


Idag har Ivar varit underbar. Istället fick jag utstå den näst värsta tortyren under min hitintills sjyssta pappalediget. Att gå igenom en bunt med ratade arbetsprover till Beckmans skola (eller om det var konstfack) som jag gjorde nån gång under nittiotalets mitt. Det var fan så dåååligt att det gjorde ont i ögonen. Och av någon outgrundlig anledning så dök de nu upp hemma hos min far som får äran att slänga skiten. Ivar grät otröstligt när han senare skulle lägga sig. Det förstår jag med tanke på hur besviken han måste ha blivit på sin pappas formkänsla. Hoppas han kan förlåta mig.


Dagens musik blir än en gång en suktande blick till den kalla, frostiga vintertiden alla true dödsrockers saknar såhär års. Många gnäller över att man aldrig hör "vad de sjunger" i musiken jag lyssnar på, så idag blir det karaoke-anpassat o klart med textremsa och hela klabbet.  Några år på nacken nu, men jag håller det faktiskt som det bästa jag hört. 

Hell Y Hansen på gitarr och Fjällhammer på trummor, hur fett är inte det?

(för er som inte är itk så är "sportlov" en gliring till det finska black metal-bandet Vintersemestre) Checka deras Myspacesida.





charmig video, inte officiell.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar