tisdag 5 maj 2009

Killing me...



den här bilden är inte tagen idag.

Ivar, oh Ivar. Idag fick du mig nästan att börja gråta. Så jobbig var du. Maken till skrik och gnäll har jag aldrig varit med om.
Och eftersom det var så jobbigt att gnälla så somnade du ett par timmar tidigare än vanligt så att vi båda nu måste upp 05:00 också. Jag undrar just vad du tänkt ut för tema för morgondagen. Jag har inte bokat någon dejt som du kan få mig att ställa in.

Nu har jag flytt till ett café med min älskade mac för att få lite s.k egen tid. Jag sitter med lite brittisk doom-metal i lurarna och känner mig redan lite skönare.

Dagens låt:
Lite svensk post-döds-doom-pop eller vad man skall kalla det. Lätt deppig rock med lite tool-vibbar kanske. Sjukt jäkla superbra är det i alla fall. Ni som tycker jag brukar posta oväsen skall lätt lyssna idag. Den här gillar ni. Kanske.

6 kommentarer:

  1. Något liknande har tydligen utspelats hemma hos oss i dag oxå...nu är hon utleasad till farmor för natten.

    SvaraRadera
  2. Fick själv förrsöka hantera ett utbrott idag som bestog av att Mina såg ett barnrum på hemnet och inte kunde begripa varför vi inte kunde gå och köpa det NU...Vafaan, hon e ju bara 2, det är just tankarna om hur det kommer bli i framtiden som skrämmer upp mest...

    SvaraRadera
  3. been there, done that, doin' it tomorrow...
    /Karin

    SvaraRadera
  4. Tänkte att du kanske skulle slippa mammigheten när du varit så närvarande? Men det brukar visst gå över efter nåt år eller två om det kan vara nån tröst. Har en unge i grannbyn som satt som ett plåster på mamma till treårsdan ungefär.

    Mesig låt i dag! :-(

    SvaraRadera
  5. Den här låten tycker till och med jag är bra. Så det är verkligen en mesig låt.
    Annika, Viktors fästmö och mamma till Ivar

    SvaraRadera
  6. @Mattias
    Jag fattar inte heller varför du inte köpte det åt henne.

    @ therese o karin.
    ja, det är hårt liv.

    @ Johnny
    Mammighet?

    @ Annika
    Puss love, du har hela livet på dig att lära...

    SvaraRadera