tisdag 12 maj 2009

prylbög, jag?


om du är ointresserad av kameror kan du hoppa över det här inlägget...



Det är en ond (?) cirkel, man köper grejer, behöver en större väska, får plötsligt plats med lite mer i den nya väskan, köper en till grej...så rullar det på. Hursomhelst. För er som är inne på foto så kan jag inte nog rekommendera "The big cheese"-väskan från Crumpler. Den svalde allt på bilden utan större problem. Dessutom slukar den en 17" macbookpro också. Men det facket är perfekt till reflexskärmen (uppe till vänster) om man lämnar burken hemma. I normala fall har jag kanske inte heller två kamerahus med mig och då får man ju ner ännu mer gluggar/blixtar. Men nu plåtade jag ett bröllop i lördags och nojjan att stå där framför brudparet och bara: "jag vet inte vad som hänt, men kameran verkar paj" - Det får inte hända. Så jag lånade ett extra hus. Dessutom slipper man springa benen av sig när man har ett extra hus med teleobjektiv och ett vidvinkligt samtidigt.

Detta blev nästan ett litet shopping-inlägg. Min nya väska liksom. Ha ha. Nåja. Var glada att jag inte börjat med dagens outfit

ps. alla som undrat och tjatat varför man köper en 17" laptop så kan jag nu i efterhand avslöja varför. Jag och min systerson satt nämligen och flippade lite hårdrock på våra burkar och märkte att 15" har ungefär samma högtalarkapacitet som en mobiltelefon medan min 17" låter som en liten stereo. Att skärmen är större känns nästan sekundärt nu när jag hört skillnaden, även om det var skälet från början till att jag köpte den. 

Nu har jag landat lite efter helgen och deklarationer och allt. From imorgon skall bloggen ryckas upp ordentligt vad gäller bilder och innehåll. Tills dess får ni lyssna på Bathory - där ligger ni garanterat på efterkälken, det gör nämligen jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar