tisdag 19 maj 2009

Ilska


LÄS detta...

För er som inte orkar klicka på länkarna; Alliansen vill "avyttra" barnens Ö för att... ja, det fattar jag inte exakt. Eller jag fattar, men förstår inte.

Förra året diskuterades kollo i samband med färre ansökningar och då sa Kristina Axén-Olin (M) till ABC att "Barnen kan ju åka på ridläger istället" och att "...det finns så mycket att göra på somrarna." Jamen såbra! Ridläger för 50:- om dagen, var hittar vi det? Och räcker det till hur många sa du? Herregud. Folkvalda politiker? Hon måste ha varit packad när hon sa det. 

Det är så man blir galen. Själv har jag jobbat på Kollo tre (eller var det fyra?) somrar och aldrig har jag upplevt bättre spenderad tid, arbetskraft och skattepengar. Jag skyltar ogärna med min politiska läggning i alltför breda sammanhang (som här) även om de som känner mig vet. Men SKIT samma. (iofs lär ju inte ens den mest kallblodige allianssympatisör tycka detta låter vettigt, men man vet aldrig) Anledningarna till att hata förslaget och dess upphovsmän finns det som sagt andra som kan formulera bättre än jag. Dessutom kan varje sund människa räkna ut det själv.
Men för att förstå varför man skall satsa stort på allt som rör barns väl och ve måste man kunna tänka både abstrakt och långsiktigt. Något som tydligen inte alliansen är kapabla till. 

Enda fördelen med "nya" Moderaterna och deras lakejer är att de triggar ett extremt raseri som bara kan botas på två sätt
  • 1. Handgripligheter
  • 2. Grindcore
Men eftersom jag är småbarnsfar och "familjeförsörjare" så är alternativ 2 det jag väljer. Och detta mitt lilla blogginlägg såklart. Det kanske kan räknas som handgriplighet i det lilla.


Således, nedan kan ni avreagera er (genom att lyssna på arga människor som har förmågan  att vara solidariska intakt. Först ut är Decapitateds cover på en av Napalms milstolpar med passande titel för dagen.  En riktigt svag cover faktiskt, men tar med den i alla fall. Aborteds är 10 ggr bättre. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar