söndag 24 maj 2009

licens att skruva

Ivar chillar i vardagsrummet medan mamma sover

Helgen har varit minst sagt intensiv. Jag har imponerats av ett antal roliga saker. En är att IKEAs möbler numera levereras med alla skruvar i kartongen.  En annan är att möblerna dessutom blir stabila när man skruvat ihop dem. Sjukt att vara så gammal att man känner igen "gamla" och "nya" IKEA-möbler. Sen hade jag glömt hur skönt det är att utsätta sig för två dygns konstant kroppsarbete. Och hur gott det är med en bärs efter sådant jobb.

Eftersom jag retade mig Axen Olin i en texta nedan så straffade SvD mig idag söndag med en extremt sopig intervju med henne. (vad är det för journalist de grävt fram?)  Det betyder tydligen otur att skriva om politik. Skall sluta med det. 

Apropå det så är det ju EU-val nu snart. Enligt DN:s test så är det ju KD som gäller för mig. Enligt SvDs lathund så tycker alla typ samma sak. (utom FP som vill ha en överstatlig EU-polis, och det låter ju superliberalt). Eftersom jag är en nej-sägare per automatik så kanske rösten faller på "nej-till-allt"-alternativet. Då är man safe.

Av någon anledning är Gojiras musik världens bästa att göra saker till. Alltså, jag städar alltid till Gojira nuförtiden, tränar till Gojira och skruvar IKEA-möbler till Gojira.  Det beror nog på att det är så äckligt tight och cleant. Det är liksom inte störande på det sätt som Nasum faktiskt kan vara när man skall koncentrera sig på något. Och trots att de är ap-tekniska så har de ett extremt skönt driv. Det hörs lång väg att de lyssnat ihjäl sig på Atheist och Meshuggah men de är 1000 ggr bättre. Deras politiska korrekthet har jag av någon konstig anledning stört mig på, just för att de spelar teknisk metal. Det blir lite FÖR mycket bror duktig liksom. Dessutom har de ett jävla träd på omslaget till en av sina plattor. Men jag får ge mig. De är sinnesjukt bra. Och deras trummis - vilken snubbe. 



ps, när jag googlade efter Atheist (bandet) så sprang jag på den här gamla guldgruvan. Stora garv från amerikansk amatörshow med massa loco´s som ringer in och förnedrar sig själva...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar