onsdag 27 maj 2009

OffTopic - retroporr.

Med lurarna pluggade i denna lyssnade jag på Among The Living (google it, idiot) och It takes a nation of millions to hold us back, innan den släppts (!) Bara den lilla detaljen borde gjort mig till en tio gånger coolare människa. 



Den kostade 1300:- 1987. En skön iPod Nano kostar samma idag. Kan inte förstå hur jag lyckades tjata till mig en sån. Kanske veknade min far när han fick hålla den i handen och kände finishen. Jag ville ha en freestyle så gärna att jag ibland gick runt hemma med lurar och sladden i fickan och speglade mig så jag skulle se hur jag såg ut med en egen freestyle när jag gick på bussen. På den tiden levererade jag alltid en tecknad önskelista och överst var den gula, vattentäta. Men min familj toppade det och jag fick top-of-the-line-modellen.
Apple i all ära. Men såhär snygga saker tillverkas helt enkelt inte längre. Dessutom har inte iPoden autoreverse. Bara repeat och det är inte ens hälften så sexigt.



Tyvärr kan jag här igen konstatera att Blogspot minst sagt är osjysst mot mina bilder.
Men ni hajjar grejen ändå.



hittade inget bra klipp med Public Enemys egen version.



Den här får duga. En av världens 10 bästa hip hop-låtar. Lätt. Men liveframträdanden har alltid varit Hip-Hop:ens akilleshäl.Det låter nästan alltid skit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar