onsdag 27 maj 2009

Tack Amin!




Den här killen och hans kollega roade sig idag i totalt 15 minuter med att "öppna upp" mitt tandkött, ta bort lite käkben, borra lite,  och sen klyva min jävla visdomstand så den gick att ta bort. (och sen sy ihop rasket). 
Tre papp kostade det. Det gör att timtaxan hamnar på c:a 12.000:- om det inte är per påbörjad halvtimme förståss. Jag har ingen aning. Men någon vidare logik kan jag inte se. Sist var jag hos tandläkaren i 35 minuter och det kostade inte ens en tusing. Det enda jag vet är att jag inte resonerar som hos massören vad gäller arbete/tid idag. Men han var grym. Maken till proffs har jag aldrig stött på. Är ni sugna på lite vardagsedge så fixa en tid hos honom. Ni kommer inte bli besvikna. 

Och hur förbereder man sig bäst inför detta? Jag menar, efteråt får man inte äta eller dricka på 3 timmar. Och eftersom Ivar tar sin lilla tid var jag tvungen att äta klockan 10.00 och sen inte äta alls innan c:a 17.00. Jo, man äter 4 ägg, tre hela bratwurstar, ett halvt paket bacon. Och lite gurka. Till detta; Dijonaisse, BBQ-sås och tigersås. Gissa om man står sig på en frullen, nu är klockan snart halv sex när jag skriver detta och jag är inte i närheten av hungrig. Och om jag slår ut all den maten på en heldag så är det egentligen ganska lite.  Se där vilken nytta det gör att skippa kolhydraterna mer eller mindre totalt. 

Nu ligger jag på soffan och knaprar citodon och kan konstatera att den sabla bedövningen krupit upp i ögat (!)...i övrigt ruskigt skön på citodonet...närmaste dagarna kommer det kanske bli lite mer ambienta musikinslag faktiskt...

musikvalet idag har dock aldrig varit enklare. 
Ps. Hörde det sista gången han spelade det. I solnahallen på 86. Det ni.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar