torsdag 28 maj 2009

Långholmen


Vadå, sitter ni och jobbar på dagarna? Såhär har jag det. 

Långholmens närhet var en stor anledning till att vi flyttade till vår lägenhet. Det är ungefär tre minuters promenad för mig och Ivar så är man där. Det kryllar av fina ställen; brofiket, Bellmanmuseét, gamla fängelset, kolonilotterna och massa gläntor att chilla i. Sen finns den där grusgropen där blommor och bin haft sina technofester.  

Ett ställe som bjuder på allt annat än kvalitet i mat eller varierad meny är Mors stuga & annex. (förstår inte riktigt namnet) Det drivs av en extremt  oinspirerad man som serverar ljummet automatkaffe och torra delicatobollar. 
Den Stora underhållningen står hans menyer för. Det är ju kanske lite lågt att sparka på folk som inte kan svenska, men när man skall vara lite turistvänlig och skriva på engelska så kan jag inte hålla mig. 


Wtf? Chicken grilled on a spit? Three balls of ice cream? Säger man verkligen BALLS om glass på engelska? sausage with bred?  Tunnyfish salad? 

Here you are? nice sea view? Lustigt att skriva det när man är på plats. Om man roterar 180 grader så ser man detta (nedan) , och visst är det fint. Men jag vill även slå ett slag för den ömsinta skyltdesignen med silvertejp och blekta bläckstråleutskrifter. 

Det sjuka är att jag inte vet om Grilled Chicken On Spit är gott, men jag kommer inte testa heller, inte när det presenterat som det är, och kaffet smakar rävpiss.
Eller jo, fan,  nu när jag tänker på det så kanske jag borde ge det en chans, bara för att. Jo, så får det bli.  Återkommer. 

När man ändå är på humör så slänger vi in en av Jonas Åkerlunds första (kanske den absolut första) musikvideos. Och även ni som i normala fall ignorerar musikklippen kan lugnt klicka. (det är inte så hårt)  Men det är stor underhållning. Det är faktiskt bra utan ljud också.



ps bra nyheter

5 kommentarer:

  1. Hojata vilken dag så kan och Hugo pröva ett kyckling med spott också

    /Larsson

    SvaraRadera
  2. hmm missade ett "jag" framför och....

    SvaraRadera
  3. Spit alltså, där var du snabb. Klart du skall haka. Vi siktar på nästa vecka, måste kunna tugga först.

    SvaraRadera
  4. Då kanske en annan söderkollega också kan haka... Så blir det nästan en hel förskoleklass ;D /Karin

    SvaraRadera