tisdag 31 mars 2009

Maten, den förbannade maten.




Jag hade hoppats att mitt första riktiga inlägg om min idylliska tillvaro med min son skulle handla om att han och jag var ute i vårsolen och njöt av värme och korta kjolar. Men icke.

Denna, min första riktiga pappalediga dag har bara handlat om mat.

Ok att barn ändrar sig och inte gillar en sak ena dagen och sen tycker tvärtom. Men att ändra sig över sekunden? Två skedar är gott men sen smakar det gubbkräks? Skall killen bli någon sorts börsmäklare? Eller jobba på DNPåstan?

Fint, dissa pappas ekologiska, med kärlek rullade köttbulle och stoppa sen ett plåster du grävt fram under badkaret i munnen. Jag blir inte sårad om du har ketchup på det.

Eländet började imorse med att vi hade bytt grötsort. Det skulle vi aldrig ha gjort. Så jag skapade en makalöst (om jag får säga det själv) god gröt på havregryn, solroskärnor, lite grädde och äppelmos som jag mixade till en slät, klibbig smet. Men nej. Ilfärd till 7-11 och köpa youghurt. Kanske kunde smaka? Fan heller.


bilderna kommer från ett tidigare, relativt smärtfritt tillfälle. 
 
NP: Nasum - Wrath




1 kommentar: